Detox

DETOX

Digestia corectă și buna funcționare a ficatului sunt esențiale pentru echilibrul general al organismului. De aceea, după o perioada cu mese bogate, este benefic să restartăm sistemul digestiv prin câteva măsuri care susțin detoxifierea.

Organismul nostru are capacitatea de a se detoxifia natural prin intermediul colonului, care elimină resturile alimentare neabsorbite si al ficatului, care metabolizează o mare parte din substanțele toxice din alimentație (precum alcoolul, medicamentele etc).

Perioada sărbătorilor de iarnă pune presiune pe aceste doua organe astfel că ele se concentrează pe digestia meselor bogate iar procesul natural de detoxifiere vine pe planul al doilea.

Cum să ne detoxifiem după sărbători?

Organismul nu are neaparat nevoie de cure draconice de detoxifiere în care excludem complet alimentele solide. Sfaturile de mai jos te vor ajuta să te detoxifiezi corespunzător fără prea mult efort.

  1. Exclude toate alimentele procesate pentru o săptămână. Acestea conțin mai mulți compuși chimici și conservați care trebuie eliminați de către ficat.
  2. Hidratează-te cu cel puțin 2l de APĂ sau ceaiuri de plante. Exclude din această cantitate orice suc de fructe, inclusiv cele naturale. Le poți consuma în plus față de cei 2 litri de apă/ceai.
  3. Exclude grăsimile de origine animală. Acestea îngreunează digestia deoarece necesită o cantitate mult mai mare de lichid biliar pentru a fi digerate.
  4. Mănâncă legume proaspete la fiecare masă a zilei. Acestea conțin fibre (care susțin digestia prin accelerarea tranzitului), vitamine, minerale și antioxidanți (care ajută la regenerarea țesuturilor) și o cantitate mare de apă care suplimentează hidratarea organismului.
  5. Dormi cel puțin 8 ore pe noapte. Sistemul digestiv este puternic influențat de hormonii de stres care au variații mari atunci când nu avem un somn corespunzător.

Text redactat de Dr. Nuțu Giselle, Medic Rezident Gastroenterolog si Medic Nutriționist