Mic Dejun

Tu știi de ce se spune că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei?

Micul dejun este menit să ne ofere energie pentru ziua ce va urma, dar în același timp să ne țină și de foame.

*Micul dejun susține activitatea cerebrala și ne ajută să ne concentrăm mai bine datorită aportului de nutrienți care sunt distribuiți către toate celulele organismului, inclusiv către creier. De aceea, este important să luăm micul dejun într-un interval de 1-2 ore de la trezire.

*Micul dejun este secretul unei siluete de invidiat. Daca luam un mic dejun sănătos și consistent, vom consuma mai puține calorii pe parcursul zilei. Astfel, permitem organismului nostru să ardă caloriile consumate la mic dejun, comparativ cu a doua parte a zilei.

Ce trebuie să conțină un mic dejun sănătos? Pentru a îndeplini cele 2 roluri menționate mai sus, este necesar ca micul dejun să conțină următoarele grupe alimentare:

-carbohidrați complecși – cei care ne vor oferi energie pentru întreaga zi. Exemple: fructe, legume, cereale integrale de genul ovăz, hrișca, quinoa

-proteine și grăsimi sănătoase – cele care ne vor oferi sațietate prelungită. Exemple: unturi de nuci, oleaginoase, soia si derivate (lapte, iaurt pe bază de soia), tofu, leguminoase

-vitamine – pentru un plus de energie și vitalitate. Exemple: fructe si legume proaspete

Studiile au arătat că persoanele care obișnuiau să sară peste mic dejun timp de ani de zile aveau tendința să aibă un nivel al colesterolului și al insulinei mult mai ridicat față de personale care îl serveau frecvent. Astfel, acestea erau implicit predispuse la boli ale inimii și diabet.

Cum putem să luam micul dejun atunci când nu avem timp? În cazul în care diminețile sunt mereu grăbite, o alternativa este să pregătim micul dejun cu o seara înainte sau să păstram în frigider ingrediente din care putem alcătui rapid un mic dejun.

Idee de mic dejun rapid: overnight oats sunt un mic dejun fără bătăi de cap – pregătești terciul de ovăz de seara și îl lași la hidratat peste noapte, iar dimineața vei avea masa gata de servit. Este o alternativă și mai ușoara a terciului de ovăz fiert.

Alege fulgi moi de ovăz pentru acest mic dejun daca iți place terciul mai moale si mai cremos sau adaugă-i un mix de muesli pentru mai multa textură. Adaugă o lingură din untul tău preferat sau o lingură de semințe crude (de dovleac, floarea soarelui, chia, migdale, sâmburi de nuci etc.). Poți folosi miere, îndulcitor sau fructe, alături de câteva picături de esență de vanilie pentru un plus de aromă. Și varianta cu o lingura de cacao si 2-3 picături de esență de rom este delicioasă!

Hai și tu pe pagina noastră de facebook, să fim împreună prieteni cu Natura!

Vreau înapoi la cumpărături!