Sfaturi pentru silueta de vară

Salut, dragi prieteni! Azi v-am pregătit 5 sfaturi pentru a vă simți minunat și a vă menține silueta vara aceasta.

1. Hidratează-te corespunzător. Temperaturile ridicate predispun corpul la deshidratare prin transpirație. În cazul în care nu bem suficiente lichide, corpul nostru compensează prin a reține apă în organism, ceea ce este pe de-o parte nesănătos dar afectează și aspectul pielii, din cauza retenției de apă in țesuturi. Pentru a preveni acest proces este necesar să te hidratezi corect, cu minim 35 ml de lichide/kg corp/zi. Este recomandat să alegi apa, ceaiurile de plante, sucurile naturale din fructe și legume sau supele și să eviți cafeaua și alcoolul, care provoacă, din contră, deshidratare.

2. Mănâncă legume. Este sezonul legumelor, așa că este momentul potrivit să profiți de toate beneficiile pe care acestea le oferă. Legumele sunt o sursă excelentă de vitamine, fibre și savoare. Pe lângă asta, ne ajută să menținem senzația de sațietate pentru mai mult timp și sunt foarte sărace în calorii, ceea ce este benefic pentru menținerea siluetei. Alege legume cu conținut scăzut de carbohidrați, cum sunt frunzele verzi, castraveții, dovleceii, vinetele și evită rădăcinoasele, cartofii, mazărea, porumbul în cantități mari.

3. Proteine la fiecare masă. Proteinele sunt un element esențial în orice dietă, ele oferind suport organismului nostru pentru a se regenera și a menține masa musculară. Alege o sursa de proteine la fiecare masa și astfel, senzația de sațietate va fi menținută mai mult timp și vei fi mai puțin predispus să consumi gustări între mese. Pentru vegani, sursele de proteine preferate sunt soia, tofu, leguminoasele precum linte, năut, dar și nucile și alunele.

4. Mergi pe jos în loc de vehicule. Mersul pe jos este cea mai la îndemâna formă de mișcare, accesibilă tuturor și gratuită. Vremea frumoasa de vară este perfectă pentru plimbări, așa că profită de ea pentru a face mișcare. Vei fi surprins să afli că mersul pe jos poate consuma, la rândul său, destul de multe calorii. Spre exemplu, 5000 de pași pot consuma între 250 și 300 kcal, în funcție de greutatea ta și viteza cu care mergi.

5. Relaxează-te și dormi bine. Relaxarea și somnul de calitate sunt elemente esențiale pentru o sănătate perfectă și stare de bine, dar și pentru siluetă. Atunci când suntem obosiți sau stresați, corpul nostru eliberează cortizol, un hormon de stres care predispune la pofte alimentare și creștere în greutate, dar poate să și încetinească procesul de slăbire. În acest sens, este necesar să iți asiguri un somn odihnitor, de cel putin 7 ore pe noapte și să găsești metode de relaxare precum meditatul, cititul, exercițiile fizice, pentru a ține stresul în grafic. Astfel, te vei simți mai energic și iți va fi mai ușor să slăbești sau să iți menții silueta.

Și cel important,have fun! xoxo

Text redactat de Dr. Nuțu Giselle, Medic Rezident Gastroenterolog si Medic Nutriționist