Superalimente

Superalimente

Superalimentele I
Spirulina – Shiitake – Cânepa

Ce mâncăm are un impact major asupra sănătății noastre, iar atunci când alegem conștient alimente integrale, cu proprietăți nutritive și terapeutice deosebite, ne putem păstra vigoarea, ține la distanță de bolile cronice, putem dobândi longevitatea și susține un fizic sănătos, putem depăși afecțiuni, chiar și atunci când sunt într-o stare avansată. Una dintre metodele de la oferi corpului un impuls puternic de reîntinerire și energie pentru vindecare este consumul de superalimente.

Numele de superalimente se referă, în general, la alimentele integrale, crude și neprocesate – mai ales pe bază de plante – care sunt deosebit de dense în nutrienți și susțin astfel sănătatea corpului. Cu toate că nu există criterii clare pentru atribuirea acestui termen, se cunoaște că unele alimente aduc în mod special beneficii pentru sănătate, prin conținutul lor semnificativ mai mare de nutrienți esențiali, vitamine și minerale.

Una din calitățile notabile ale superalimentelor este nivelul lor ridicat de antioxidanți, care luptă împotriva radicalilor liberi și celulelor canceroase, grăsimi sănătoase, care  desfundă arterele și previn bolile cardiovasculare, fibre, care au un rol în prevenirea diabetului și a bolilor digestive și fitonutrienți, produși chimici care apar natural în plante și care au diverse efecte pozitive asupra sănătății.

Printre cele mai răspândite superalimente se numără fructele de pădure, quinoa, anumite tipuri de nuci și leguminoase și verdețurile închise la culoare (spanac, kale, mangold și legumele din familia verzei). Alte superalimente mai rar folosite, dar extrem de puternice sunt, printre altele, ginsengul, fructele de goji, hrișca, ciupercile Reishi și Shiitake, algele kelp, spirulina, iarba de grâu, semințele de cânepă, chia, in și cacaua crudă. Mai departe, îți prezentăm proprietățile uimitoare a trei dintre aceste superalimente, pe care te poți gândi să le incluzi în alimentația ta.

Spirulina, o microalgă care crește în apă dulce, e una dintre cele mai grozave superalimente, conținând 60% proteine și o cantitate importantă din vitaminele A, K1, K2, B12, fier, magneziu și chrom. În plus, spirulina are cu 3900% mai mult fier decât spanacul, cu 2800% mai mult betacaroten decât morcovii și cu 280% mai mulți antioxidanți decât afinele.

Ciupercile Shiitake sunt cunoscute tradițional pentru efectul lor de a îmbunătăți digestia, însă cea mai remarcabilă calitate a lor, descoperită de studii mai recente, este aceea de modulator al sistemului imunitar – opresc dezvoltarea virușilor, bacteriilor și paraziților și încurajează activitatea globulelor albe. În plus, dau energie, calmează inflamațiile, scad colesterolul, reduc tensiunea și sunt de ajutor celor care se confruntă cu cancerul sau obezitatea. De asemenea, ciupercile Shiitake sunt una dintre cele mai bogate surse de vitamina D și B, seleniu și cupru din întreaga lume a ciupercilor.

Semințele de cânepă se numără printre superalimente datorită conținutului ridicat de antioxidanți care scad riscul bolilor de inimă, reduc inflamațiile și efectele menopauzei, ajută digestia și sănătatea pielii, îmbunătățesc funcțiile creierului, și sănătatea mentală. Consumul de semințe de cânepă poate îmbunătăți dispoziția, memoria și nivelul de energie, servind ca anti-depresiv, contribuie la vindecarea bolilor ficatului și sunt un supliment nutritiv important în sarcină.

Poți integra superalimente în alimentația ta, fie consumându-le în stare proaspătă, crudă și cât mai puțin procesată, ca ingrediente delicioase în preparatele tale culinare de zi cu zi, fie în formă de pulberi, ca suplimente nutritive, în sucuri sau smoothieuri, ca parte din cure de detoxifiere sau vitaminizare. Oricum ai alege să le folosești, vor fi de super ajutor corpului tău.

Text redactat de Cynthia, producător Yummasala